Op vrijdagavond 18 juli hebben we opgetreden met Rocking Horse Sr. tijdens een demo in Lunteren.

Na de wedstrijd in Rijsbergen hebben de technici RH senior weer flink onderhanden genomen. Aan het brandstof systeem is de afgelopen twee weken groot onderhoud gepleegd. De laatste wedstrijden werden we namelijk regelmatig geconfronteerd met lekkende verstuiverleidingen. We hebben dan ook van dit moment gebruik gemaakt om alle leidingen te vervangen en alle verstuivers, inclusief brandstofpomp, te controleren.

Ook is de turboconfiguratie weer aangepast, in navolging van de runs in Soest en Renswoude. In Renswoude hebben we helaas een complete turbo op spectaculaire wijze naar de eeuwige jachtvelden geholpen. Tijdens de kwalificatie in Soest is een aangepast versie geprobeerd maar kwam Senior maar moeizaam uit de startblokken als gevolg van lage turbodruk. Tussen de kwalificatie en de pull-off is de turbo dan ook in recordtijd vervangen voor het vertrouwde exemplaar waar we al lange tijd mee rijden.

In de zoektocht naar betere prestaties met het Scania blok is voor de demowedstrijd in Lunteren weer een iets aangepaste turbo gemonteerd.

Omstreeks 19.00 uur zijn we aanwezig met Rocking Horse Sr. in het bloedhete Lunteren(+30°C) op de Veluwe.

Met een handje vol trucks uit het hobbysport en supersport klassement, aangevuld met een drietal lokale trucks in het bakwagen klassement, gaat het omstreeks 21.30 uur van start.

Het optoeren van de V8 wordt gevolgd via de meetpunten op diverse plaatsen van het blok. Bij het wegrijden van Senior lijkt de turbodruk achter te blijven, maar gaandeweg de eerste meters hersteld de motor zich goed en loopt de turbodruk op naar een mooie hoge waarde. Tijdens de run blijven de temperaturen mooi binnen de gewenste grenzen en gaat de Scania met veel wielspin naar de 100meter. De Mission Impossible 2 heeft een stevige afstelling op de geprepareerde kleibaan maar Rocking Horse Sr. leurt de sleepwagen met beide voorwielen net los in 20 seconden over de streep. Een goed geslaagde run met de nieuwe turbo. Ook in de truckpulling sport geldt, 3 maal is scheeprecht!.

Met deze run hebben we essentiële meetwaarden verzameld en willen we eerst de turbo inspecteren en controleren. Met een visuele inspectie hopen we te kunnen zien hoe de turbo zich heeft gehouden na zijn eerste run. Helaas begint het al donker te worden en besluiten we dan ook na onderling overleg om vanavond niet meer te rijden en Senior op te laden en huiswaarts te keren.

Graag willen we Team VTN truckpulling bedanken voor het ter beschikking stellen van de dieplader.

Volgende puntenwedstrijd is op 1 augustus in Odijk, voorheen Werkhoven.

Video en foto’s vindt u hieronder.

Rocking Horse Sr. Demo Lunteren

0 Likes
819 Views

You may also like

De Truck- en Tractorpulling Renswoude wordt georganiseerd door de PJGU Woudenberg e.o. Dit jaar hebben zij voor de 13e maal het jaarlijkse evenement georganiseerd. In het truckpulling seizoen 2014 zijn de trucks van de beide VTN 9,5ton klasse uitgenodigd om te komen rijden in Renswoude. Op de vrijdagavond is er voor de 9,5ton Hobbysport een […]
Read More
Na de seizoensafsluiting van het kampioenschap VTN-truckpulling volgen vaak nog een aantal demowedstrijden. Het staat ieder team vrij om hier wel of niet aan mee te doen. Demowedstrijden zijn vaak wel de momenten om iets uit te proberen met de balans of de afstelling van de auto’s. Op zaterdagavond was er een demowedstrijd in Best. […]
Read More
Aftrap seizoen 2011. Op een baan van superkwaliteit, met het mooiste voorjaarsweer ooit een een organisatie om je pet voor af te nemen is het seizoen dan eindelijk echt begonnen in Herwijnen. Na de openingsrun van organisator Peter de Fockert met een 3-assig legervoertuig kon de wedstrijd beginnen. Bijna compleet verscheen het vernieuwde 9,5 tons […]
Read More